Różnorodna aktywność fizyczna sprawi, że bez problemu będziemy się mogli cieszyć odpowiednią wagą, dobrą sylwetką, jak również dobrą kondycją fizyczną. Coraz więcej osób decyduje się na to, aby systematycznie biegać, gdyż w ten sposób możemy szybko schudnąć, a także przyzwyczaić nasz organizm do większego, długotrwałego wysiłku. Do regularnego biegania trzeba się jednak dobrze przygotować, aby nie nabawić się kontuzji. O czym powinniśmy pamiętać?

Uprawianie sportu ma bardzo pozytywny wpływ zarówno na nasze ciało, jak również na nasz umysł. To dzięki regularnej aktywności fizycznej możemy bez żadnych przeszkód utrzymać dokładnie taką wagą, jaką chcemy, jak również cieszyć się odpowiednio wymodelowaną sylwetką.

Sport to również zdrowie, poprawa kondycji, mocniejszy organizm, lepsza kondycja fizyczna. Jednym ze sposobów na to, aby wzmocnić swój organizm jest bieganie. Choć na pierwszy rzut oka taka aktywność nie wymaga w ogóle żadnego wyposażenia oraz przygotowania, rzeczywistość jest zupełnie inna. Do biegania musimy się dobrze przygotować. W jaki sposób to zrobić, aby uniknąć kontuzji?

Rozgrzewka przed bieganiem. Na czym polega?

Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem każdej aktywności fizycznej. Pozwala przede wszystkim przygotować ciało do większej aktywności fizycznej, rozciągnąć mięśnie, sprawić, że będą o wiele lepiej pracować. Stosując rozgrzewkę, zdecydowanie zmniejszamy ryzyko odniesienia kontuzji, naderwania mięśni, bólu mięśni, jak również zakwasów, które są po bieganiu. Rozgrzewka powinna obejmować chód, skłony, podskoki, rozciąganie mięśni nóg, jak również szybszy chód.

Jaka odzież i obuwie do biegania?

Drugi aspekt udanego biegania to odzież. Najlepiej, aby była to odzież przylegająca do ciała i taka, która nie krępuje ruchów, nie przesuwa się w trakcie biegania. Ważne jest również to, aby nie powodowała podrażnień skóry.

Warto również postawić na dobrej jakości obuwie, które będzie amortyzować wszystkie uderzenia o podłoże, jak również zminimalizuje ryzyko bólu stóp. Obuwie powinno dobrze przylegać do stopy, a stopa w trakcie biegu nie powinna poruszać się swobodnie w bucie.

Na początku mniejsze dystanse, następnie większe odległości

Trzecia kwestia dotyczy samego biegania. Jeżeli nie mamy doświadczenia lub dawno nie biegaliśmy, musimy pamiętać o tym, aby na samym początku robić to w sposób spokojny, nie forsować organizmu, jak również biegać na małych dystansach, mieszając bieganie np. z szybszym chodzeniem.

(Visited 5 times, 1 visits today)

Leave A Comment